2 år siden |  0 comments  |  Shopping

Langt størstedelen af de danske erhvervsvirksomheden lever af lokalbefolkning. Der er heriblandt de finder deres kunder, og således også heriblandt de laver deres omsætning. Dette er man godt klar over på arbejdsmarkedet, men hvordan markedsfører man optimalt for netop denne målgruppe, når moderne teknikker i højere og højere grad vender fokus på en bredere målgruppe. I denne artikel har vi samlet nogle råd og fifs, som kan hjælpe den lokale erhvervsvirksomhed med at rette dennes markedsføringsstrategi mod den målgruppe, som han har den absolut største omsætning fra.

Med fokus på internettet og online-markedsføring har erhvervsvirksomhederne efterhånden nedjusteret deres fokus på den lokale markedsføring. Dette er ikke med henblik på at søge nye målgrupper, men i stedet fordi man ønsker at udvide sin kundegruppe. Denne form for markedsføring er mere eller mindre blevet den gængse strategi, og for at være ærlig, er den nok også nødvendig. Men fra tid til anden, er det da også vigtigt, at man vedligeholder sin nuværende målgruppe. Mens du og din virksomhed søger nye græsgange, er det samme nemlig tilfældet for dine konkurrenter, og dette skal også bekæmpes. En fed og effektiv løsning hertil, er ved at skabe opmærksomhed omkring dit brand. Med omtale og kendskab vil din virksomhed altid være den foretrukne, og man er således nødt til at gøre sig synlig i bybilledet. En måde, hvorpå man effektivt kan gøre dette, er ved at benytte sig af STORE reklameskilte. Et eksempel kunne være byggepladsskilte, hvis størrelse og fylde gør, at man ikke kan undgå at se dem. Denne form for reklame skaber opmærksomhed, og enhver der færdes bare lidt i byen, vil med garanti kende dit navn herfra – om ikke direkte så i sin underbevidsthed.

Fordele ved de alternative tryksager


Foruden, at du har mulighed for at tage markedsføring til nye højder med skilte, er der mange andre fordele ved at vælge tryksager som supplement til den moderne markedsføring. Den første fordel, som også blev nævnt tidligere, er, at det er en alsidig pleje af nuværende kunder. Du vedligeholder således den kundekreds, som du altid har haft, og du dermed en stærkere markeds spiller på det lokale marked. Dette gælder både i henhold til markedsføring og afsætning.

En anden klar fordel ved de trykte markedsføringsstrategier er, at de er relativt billige. Konkurrencen på internettet er voldsom hård, og for at få den ønskede effekt, må man også betale relativt høje markedsføringsomkostninger. Dette kan blandt andet være besværligt for mindre virksomheder, som ikke har så stor likviditet, som eksempelvis kædeforretningerne. Med billige tryksager har virksomhederne, herunder i særdeleshed de mindre virksomheder, større slagkraft over for de større kæder, da omkostningerne til denne form for markedsføring ikke er nær så efterspurgt, som de er ved internettet. Dette er i særdeleshed en fordel for de virksomheden, der primært arbejder lokalt, da disse i højere grad ville kunne markedsføre sig i deres branche. Dette gør nemlig, at en del af uligheden mellem de store og små virksomheder er reduceret, og den lokale tømrermester med 2 ansatte således kan konkurrere mod den store tømrermester med en stab på 30.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Hold styr på det vigtigste

Tiden er noget vi anvender hver eneste dag, vi udmåler den i timer, minutter og sekunder, og vi forholder os til både bevidst og ubevidst. En af de værste følelser vi har indimellem som mennesker, er følelsen af at vores egen tid bliver spildt, eller...

Read More
Ti gaver til konfirmanden

Det er forår, og tiden for konfirmationer rundt omkring i Danmark nærmer sig. Det er en begivenhed, som de unge mennesker med glæde vil kigge tilbage på resten af deres liv, og netop derfor er det enhver god forælders pligt at sørge for mindeværdige...

Read More
New Yorks Donna Karan er for ægte kvinder

Parfumer fra DKNY er ikke til at spøge med; de er velovervejede og af god kvalitet. De kom frem i 90’erne, hvor datidens popstjerner og modefolk gik og sprøjtede sig selv i de luksuriøse parfumer. Donna Karan for Woman er signaturduften, DKNY lancere...

Read More