9 måneder siden |  0 comments

Kaffen er ganske uundværlig i alle virksomheder. Desværre er det også en post, der kan give flere grå hår end gode kaffeoplevelser.

For hvem har taget den sidste kop? hvem skal gøre maskinen ren? Hvem tilkalder vi, når automaten ikke virker længere? Hvorfor er der ikke købt nyt kaffepulver?

Den slags små irritationer hører ikke hjemme på et arbejdsplads. Særligt ikke når kaffen er medvirkende til både mere effektiv produktion og et bedre socialt miljø.

Hvad er løsningen?


Løsningen er en kaffeaftale.

De seneste 5 år er der sket en kraftig vækst blandt virksomheder, der tilbyder at tage fuld hånd om kaffeløsningen. Og en sådan løsning kan være svaret på de førnævnte dilemmaer, hvor der ikke tages ansvar eller findes en gennemgående løsning.

Svaret på alle dine (kaffe)bønner er en nøje specificeret virksomhedsaftale, der inkluderer det hele.

Et eksempel på dette kan findes ved virksomheden Aroma Coffee. Her betaler man prisen pr. kop, og ikke nogle uklare månedlige aftaler, der baserer sig på intervaller, poser etc.

Alt inklusiv!


Når man taler om moderne kaffeløsninger, taler man om abonnementer, hvor virksomheden kan trække sig ud af alt med rengøring, pleje og opfyldninger af kaffepulver m.m. Disse ting tager tid fra de ansattes arbejdsdag eller skal varetages af udefrakommende rengøringspersonale, hvilket bliver en ekstra udgiftspost.

Hos f.eks. førnævnte Aroma Coffee er aftalen en ”kop aftale”. Det giver virksomheden en løsning, hvor de betaler pr. kop, de drikker, og ikke en fast månedlig pris.

Det er smart, da virksomheden ikke løber nogen risiko på denne måde. De risikerer ikke at ende med et lager, der ikke bliver drukket eller dyre maskiner, der skal udskiftes.

Maskine, kaffepulver m.m. er alt sammen inklusiv serviceaftalen. Så opstår der problemer, sendes der servicepersonale, der kan løse fejlen, ligesom der bliver leveret kaffe hver måned til de ansatte.

Desuden er der tale om kaffemaskiner til erhverv, hvilket betyder, at virksomheden får en industriel kvalitet. Kaffemaskinen er dermed bygget til at brygge mange varme kopper hele dagen.

Maskinerne variere naturligvis i størrelse afhængigt af den model, man har behov for, hvorfor nogle maskiner er traditionelle, mens andre har indbygget kværn og mælkeskummer, så de ansatte kan lave en verden af god kaffe.

Kaffe løfter stemningen


Når den nye kaffemaskine lander på kontoret, ryger stemningen i vejret.

Kaffen er både godt for det sociale bånd på kontoret og virksomhedens produktivitet. Kaffen indgår ikke bare i den ansattes dagligdag, hvor vi udfører vores mange opgaver med kaffekoppen som fast inventar på skrivebordet. Kaffen indgår også i de møder, der finder sted på arbejdspladsen. Både når der afholdes møder mellem ansatte og andre personer inviteres til møder og foredrag.

Husk at kaffeaftalen er fleksibel, og skal tilpasses virksomhedens behov. Ikke omvendt. Med disse typer løsninger, er der lagt op til, at virksomheden får en nøje tilpasset plan, der imødekommer specifikke behov.

Så glem alt om ældre aftaler, hvor der opstilles en kaffeautomat, og man selv har ansvaret for vedligeholdelse og indkøb af tilbehør. Sørg for at vælge en løsning, der arbejder for jer – aldrig omvendt.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Derfor skal du tænke bæredygtighed, når du handler ting til baby

Går dig og din partner og venter i spænding på at blive forældre, eller er jeres guldklump netop kommet til verden? Og synes I, at det kan virke overvældende med alle de nye beslutninger, der skal tages, fordi I ønsker at det hele skal være perfekt?...

Read More
Skab et overblik og spar penge på din mobil

I dag hvor mobiltelefonerne kan mere og mere, så er det vigtigt at mobilabonnementerne følger trop. Dette medvirker også at der hele tiden kommer nye teleselskaber, som mener de kan gøre det billigere eller bedre end de etablerede selskaber. Det er i...

Read More